Friday, February 4, 2011

Internethepuli

Raskain sydämin joudun tunnustamaan saaneni hepulin tänä aamuna. Handyman oli yön Ruotsissa. Mä heräsin puoli kuudelta, enkä saanut enää unta. Kuudelta tuli sähköposti, jossa AirBerlin muistutti mua web check in -mahdollisuudesta huomiselle lennolle. Ei mulla parempaakaan tekemistä ollut, joten menin sit tsekkaamaan meidät ineen. Ensimmäinen sivu (matkustajien tunnistaminen) sujui hyvin. Toinen sivu ei sit niinkään - siinä kone olisi näyttänyt, mitkä paikat koneesta se meille arpoi ja niin halutessaan paikkoja ois voinut vaihtaa. Sivu aukesi vain osittain, joten painoin refreshiä -> BIG MISTAKE. Kone tulkitsi refreshaamisen siten, että mä oon tyytyväinen arvottuihin paikkoihin ja rupesi printtaamaan boarding passeja. Mä tykkään istua koneen etuosassa, mutta nyt on sit paikat rivillä 25. Otti päähän niin jumprahuitisti että oikein harmitti. Saatoinpa fatalistisesti ajatella, että tää ei oo hyvä enne lomaa ajatellen. Pelkäsin myös Handymanin reaktiota, lähinnä siis Munauslaulun kuulemista, vaikka kyseessä oli selvästi internetin moka, ei mun.

Ajattelin korjata tilanteen laittamalla Handymanille tekstarin, jossa on mahdollisimman tarkka kuvaus tapahtumien kulusta Munauslaulun välttääkseni. Se auttoi, en joutunut laulua kuuntelemaan. Sen sijaan Handyman soitti kahdeksan jälkeen ja kyseli, että miksi ihmeessä mun piti herättää puoli Eurooppaa viideltä (Stockholm, GMT +1) vouhkatakseni jostain lentokoneen istumapaikoista, kun koneen takaosa on perillä oleellisesti samaan aikaan kuin etuosakin. No hepulin takia, minkäs muun.

No comments: